Autor tekstu: Leszek Szczepaniak – firma BVA
Jednym z pierwszych skojarzeń zastosowania sztucznej inteligencji w branży gastronomicznej może być usprawnienie i optymalizacja procesów w restauracji. To trafne skojarzenie, ale nie jedyne. W tym artykule przybliżymy rozwiązania, które z pomocą AI mogą pozytywnie wpływać na jakość obsługi Gości w restauracji oraz zdobywać cenne informacje po ich wizycie.
Jednym z czynników sukcesu w restauracji jest jakość obsługi Gości, która często jest utożsamiana z obsługą kelnerską. Istnieją różne formy obsługi w lokalach gastronomicznych, i nawet jeśli nie ma w nich kelnerów, mamy do czynienia z obsługą.
Inną ważną kwestią jest popularność dzielenia się doświadczeniami po wizycie w restauracji w przestrzeni Internetu. Analiza opinii może dostarczyć cennych danych na temat potrzeb Gości, jak i pracy zespołu restauracji, czyli wspomnianej obsługi. Restauracje mogą wykorzystywać systemy oparte na Sztucznej Inteligencji, które pozwalają Gościom oceniać swoje doświadczenia i wyróżniać wyjątkowe momenty obsługi w czasie rzeczywistym. AI może też wyłapać ewentualne negatywne opinie i to z kilku źródeł jednocześnie, a następnie dostarczyć informacji o dokładnym miejscu i czasie, co umożliwia szybszą reakcję ze strony restauracji na pojawiające się problemy.
Kreowanie pozytywnego wizerunku restauracji w przestrzeni Internetu to ważny aspekt prowadzenia działalności, a opinie, szczególnie te pozytywne, są jego nieodłączną częścią. Dzięki opiniom Gości, restauracje otrzymują informacje zwrotne na temat jakości obsługi, atrakcyjności oferty czy jakości serwowanych dań. Lokale powinny znaleźć swój własny i optymalny sposób zarządzania opiniami.
Osobną kwestią jest ich analiza oraz to, w jaki sposób wnioski z tej analizy mogą przełożyć się na faktyczną poprawę jakości obsługi. To tu widzimy kolejne zastosowanie dla Sztucznej Inteligencji, z której pomocą jesteśmy w stanie efektywnie analizować informacje zwrotne od Gości i formułować właściwe wnioski. Dzięki temu restauracje mogą poprawić jakość obsługi czy dostosować swoją ofertę, na miarę potrzeb i oczekiwań Gości.
Możliwości wykorzystania AI w naszej branży jest jeszcze więcej i sami nie skrywamy ciekawości względem efektów, które przyniesie. Wdrażanie inteligentnych rozwiązań wykorzystujących AI może podnieść jakość obsługi Gości i pomóc w podejmowaniu decyzji opartych na danych, co jest szczególnie istotne we współczesnym podejściu biznesowym. Zapraszamy do przeczytania całego artykułu.
Autor tekstu: Leszek Szczepaniak – firma BVA