Planujesz lub prowadzisz catering dietetyczny? Musisz to wiedzieć!

Rynek cateringów dietetycznych rozwija się bardzo dynamicznie i wzbudza ogromne zainteresowanie inwestorów. Prowadzenie cateringu dietetycznego nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Skąd więc czerpać wiedzę dotyczącą funkcjonowania cateringów dietetycznych?

Catering dietetyczny nazywany pudełkowym oznacza działalność polegającą na sprzedaży pakietów – czyli zestawów całodziennego wyżywienia, w postaci posiłków pakowanych pojedynczo w jednorazowe pojemniki tzw. pudełka, które dostarczane są codziennie bezpośrednio do klienta.

Rosnące zainteresowanie konsumentów ofertą cateringów dietetycznych spowodowane jest nie tylko zmianą stylu życia, jego tempem i ogólnym brakiem czasu, zmianą tendencji żywieniowych w poszukiwaniu lepszego samopoczucia i idealnej sylwetki, ale też naturalną wymianą pokoleniową. Rozwijający się przez lata rynek usług gastronomicznych zachęcił i przyzwyczaił konsumentów do żywienia się poza domem. Rosnące potrzeby i wymagania konsumentów wpłynęły na rozwój usług dostaw posiłków bezpośrednio pod wskazany adres, a z czasem – na rozwój rynku cateringów dietetycznych, którego wartość szacuje się na 2,5mld zł z tendencją wzrostową na poziomie 20-30%.

Prowadzenie cateringu dietetycznego nie jest jednak proste – wiąże się ze skomplikowaną logistyką produkcji, pakowania i dystrybucji oraz rozbudowaną obsługą klienta, koniecznością utrzymania bezpieczeństwa i jakości żywności o krótkim terminie przydatności do spożycia. Niezbędna jest do tego szeroka wiedza z wielu dziedzin m. in. zarządzania biznesem i personelem, logistyki, marketingu, bezpieczeństwa żywności i żywienia oraz znajomość specyfiki codziennego działania.

Chciałbyś zdobyć cenny know-how o cateringach dietetycznych?

Przyjdź na pierwszą w Polsce całodzienną debatę „Catering Dietetyczny – wiedza od A do Z”, która poświęcona będzie tematyce funkcjonowania cateringów dietetycznych.

W pierwszej części debaty „Planowanie inwestycji gastronomicznej” omówimy najważniejsze zagadnienia i podpowiemy – jak nie dać się zaskoczyć. Przedmiotem rozmów będą zagadnienia dotyczące:

  • wyboru lokalizacji obiektu, jego otoczenia, infrastruktury technicznej i potencjału – pod względem możliwości dostosowania obiektu do prowadzenia działalności gastronomicznej w zgodzie z przepisami oraz zapewnienia odpowiedniej logistyki dla tego typu biznesu
  • due diligence nieruchomości lub inwestycji jako droga do zidentyfikowania ryzyka i zakresu niezbędnych do przeprowadzenia działań
  • wymogów jakie muszą spełniać obiekty gastronomiczne, pomieszczenia produkcyjne i pomieszczenia pracy, w odniesieniu do obowiązujących przepisów oraz dopuszczalnych odstępstw od przepisów
  • projektu technologicznego, jego znaczenia i zakresu oraz roli rzeczoznawcy w procesie weryfikacji zgodności projektu z przepisami
  • projektu architektoniczno-budowlanego i kluczowych projektów instalacji branżowych w procesie planowania obiektu gastronomicznego oraz ranga prawidłowej wentylacji w funkcjonowaniu kuchni i bezpieczeństwie żywności
  • przebiegu procesu legalizacji budowy, modernizacji lub remontu obiektu gastronomicznego i najczęściej popełnianych błędów w procesie pozyskiwania pozwolenia na budowę
  • procedury zatwierdzenia zakładu i wpisu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej – Sanepid oraz niezbędnej dokumentacji
  • budowy i wyposażania obiektów gastronomicznych oraz roli dostawców w czasach postpandemicznych

W drugiej części debaty „Najczęstsze błędy i pułapki w prowadzeniu cateringu dietetycznego” omówimy specyfikę działania biznesu, know-how i aspekty jakie należy brać pod uwagę aby nie popełnić błędów. Przedmiotem rozmów będą zagadnienia dotyczące:

  • najważniejsze aspekty do uwzględnienia w biznes planie cateringu dietetycznego
  • food cost, koszty stałe, zmienne i zależne oraz wpływ zmienności rynku na ich optymalizację
  • organizacja przedsiębiorstwa, struktura zatrudnienia oraz zasoby finansowe i infrastrukturalne
  • rodzaje diet, wyzwania przy tworzeniu receptur i utrzymanie wysokiej jakości produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia
  • znaczenie systemu HACCP i monitorowania żywności w utrzymaniu jakości i bezpieczeństwa produktu oraz bezpieczeństwa konsumenta
  • rola marketingu, kampanii i poprawnej analityki przy sprzedaży cateringów dietetycznych w sieci oraz faktyczny koszt nowego klienta

W trzeciej części debaty „Jak utrzymać konkurencyjność w czasach kryzysu” omówimy podstawy budowania wizerunku marki i kształtowania pozycji rynkowej. Przedmiotem rozmów będą zagadnienia dotyczące:

  • strategii zarządzania, społecznej odpowiedzialności biznesu i normy ISO 26000 jako klucza do długookresowej przewagi konkurencyjnej
  • wybranych źródeł kształtowania przewagi konkurencyjnej i instrumentów konkurowania
  • know how i wiedzy jako najbardziej dynamicznych czynników odpowiedzialnych za rozwój przedsiębiorstwa
  • znaczenia szybkości reakcji i elastyczności w adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych
  • sposoby utrzymania najwyższej jakości dań z krótkim terminem przydatności do spożycia
  • innowacje, automatyzacja procesów produkcyjnych i operacyjnych jako podstawa optymalizacji i zwiększania zasięgu
  • sposoby budowania pozycji lidera

W debacie wezmą udział profesjonaliści z branży i przedstawiciele czołowych cateringów dietetycznych. Pomiędzy panelami odbędą się prezentacje rozwiązań dedykowanych dla cateringów dietetycznych.

Autorem programu debaty i jej moderatorem będzie Marcin Dyrda właściciel firmy GastroWiedza, ekspert i praktyk z wieloletnim doświadczeniem, pomysłodawca i audytor programów Jakość i Bezpieczeństwo w Cateringu Dietetycznym.

Debata odbędzie się 24 marca 2023 roku, w godzinach 10:00 – 17:00 w hali EXPO XXI w Warszawie, podczas drugiego dnia branżowego wydarzenia Smakki – Gastrotargi | Targi dla branży HoReCa

Używamy ciasteczek aby personalizować treść oraz reklamy a także umożliwić Państwu wygodną nawigację i zapamiętywanie ustawień użytkowników. Mogą Państwo nie zgodzić się na użycie ciasteczek poprzez wybór opcji "Odrzuć", jednak spowodować to może niepoprawne funkcjonowanie serwisu i usług z nim związanych. View more
Cookies settings
Zaakaceptuj
Odrzuć
Ustawienia prywatności i ciasteczek
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Poniższa Polityka Prywatności – klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego www.smakki.pl lub usług dostępnych za jego pośrednictwem Polityka Prywatności zawiera informacje wymagane przez przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Całość do przeczytania pod tym linkiem
Save settings
Cookies settings